Ne aflăm la sfârșitul perioadei de implementare a Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020, unul dintre programele prin care România a accesat fondurile europene structurale și de investiții provenite din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR), și care a avut ca scop creșterea competitivității economice și îmbunătăţirea condițiilor de viață ale comunităților locale și regionale, prin sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri, infrastructurii și serviciilor, pentru dezvoltarea durabilă a regiunilor, astfel încât acestea să își poată gestiona în mod eficient resursele și să își valorifice potențialul de inovare și de asimilare a progresului tehnologic.
Făcând un bilanț al ultimilor ani, putem spune că succesul POR înseamnă, de fapt, o sumă de lucruri concrete, care le fac oamenilor viața de zi cu zi, mai frumoasă și facilă: afaceri inovative, locuri de muncă, asistență medicală la standarde înalte, păstrarea vie a istoriei prin conservarea și reabilitarea obiectivelor de patrimoniu, infrastructură rutieră modernă, acces la educație pentru toți copiii României!
Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Sud-Muntenia, care susține de 25 de ani dezvoltarea europeană a comunităților din județele componente ale regiunii (Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova și Teleorman), și în calitatea sa de Organism Intermediar, a desfășurat, în perioada mai – septembrie 2023, o campania de promovare a unei serii de proiecte implementate cu succes în cadrul Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020. Astfel, timp de aproape cinci luni, ați călătorit alături de noi prin cele șapte județe ale regiunii, pentru a vedea impactul investițiilor realizate cu ajutorul fondurilor europene asupra comunităților, care pot constitui o sursă de inspirație pentru următorul exercițiu financiar. Asemeni proverbului „O imagine face cât o mie de cuvinte”, în cazul dat, un proiect de succes poate ilustra cu brio beneficiile accesării fondurilor europene. Impactul REGIO, ca program, va fi măsurat și analizat după finalizarea sa, sub toate aspectele, însă, putem fi de acord că reușita reală a unui demers pentru dezvoltare se confirmă atunci când acesta își atinge obiectivele.
De la demararea campaniei, respectiv 16 mai 2023, până la sfârșitul lunii septembrie a.c., a fost înregistrat un impact de aproximativ 1.850.000 de conturi unice care au vizionat spoturile video de promovare proiecte (trailere), peste 790.000 de oameni au interacționat cu postările din cadrul campaniei și, până în prezent, au fost înregistrate peste 7.620.000 de afișări ale postărilor din cadrul campaniei.
Vă mulțumim pentru interesul acordat activității ADR Sud-Muntenia și vă invităm să rămâneți aproape de noi și în călătoriile viitoare!